15 Haziran 2013 Cumartesi

Teknik öğretmenler için Mühendislik tamamlama

   
Teknik öğretmen mühendislik tamamlama
     Teknik öğretmenler için Mühendislik tamamlama programı , Yök ün bu sene çıkardığı bir yasa ile artık teknik öğretmenlerde mühendis unvanına kavuşabilecek.Bu güzel bir haber oldu Teknik eğitim fakültesi mezunları için.Keza benim için de öyle.çünkü 1 sene sonra bende bir teknik eğitim mezunu olacağım.Ama bu durumdan epeyce bir rahatsız olan kesim var.Bende bu konu hakkında bir yazı yazmayı , eleştirenlere de bir de bu yazıyı okuduktan sonra eleştirmelerini rica ediyorum.
     Yök ün teknik öğretmenler için çıkardığı yasadan sonra sosyal paylaşım sitelerinde birçok paylaşım gördüm.Bunlardan bazıları tef mezunlarının bu hakkı almamaları için imza kampanyalarına kadar vardı.Hatta Facebook da yök ün hazırladığı taslak sorulara bile alaycı bir ifade ile"bakın bakın mühendislik tamamlama sorularına bakın"  tarzı ifadeleri de gördüm.Bknz  Eksi sözlük .Teknik öğretmenlerin bu mağduriyetinden rahatsız olanlara sesleniyorum : 
  • Öncelikle mühendislik tamamlama sorularına karşı çıkanlar için yök ün ibaresini paylaşıyorum.
Sınavda adaylara, lisans öğrenimindeki başarıda etkili olan sayısal içerikli akıl yürütme (muhakeme) becerilerinin ölçülmesini amaçlayan bir test uygulanacaktır.
diyor yök. Bu ibareyi okuyup eleştiren arkadaşlar öncelik le ALES sınavının da ibaresini okumalarını tavsiye ederim ve ösym ni verdiği taslak soruları bir de Ales soruları ile karşılaştırmalarını tavsiye ediyorum.Yanlış anlaşılmasın sınav çok zor demiyorum.Sorular kolay tabiki.Ama ibarede de belirtildiği gibi sayısal içerikli akıl yürütme muhakeme kelimelerini iyice okumalarını Sadece sorulara alaycı bir ifade ile yaklaşan arkadaşlara tavsiye ediyorum.

  • İkinci olarak Zamanında biz meslek liseleri ne bilgisayar mühendisi olun dediler de biz mi olmadık.üniversite de verilen eğitimi biz meslek liseliler lise de okurken de bir kısmını görüyoduk.Eğer mesele görülen derslerse , biz o dersleri ilköğretim eğitimi bittikten sonra görmeye başladık ve halen de devam ediyoruz.Mühendislik fakültesinde ki derslerle teknik eğitim deki derslerin pek bi farkı olmadığı nı mühendislik fakültesinde okuyan arkadaşlar da çok iyi biliyor.Bunu kendi bölümüm için söylüyorum , diğer bölümleri ayırıyorum çünkü onlar hakkında bir bilgim yok.Uygulama da gördüğümüz derslerin mühendislik fakültesinde okuyan arkadaşlardan fazla olduğunu onlar da biliyor.

  • Üçüncü olarak , Mühendislik fakültelerine de okuyanlara 1 yıl formasyon eğitimi verildikten sonra öğretmen olma hakkı tanınıyorken , bizlere böyle bir hak tanınması nı hazmedemiyorlar mı ?

  • Dördüncü olarak , Mesele Teknik eğitim fakültesi mezunu olanların mühendis olması mı ? En iyi yazılımcıların Matematik bölümünde çıktıklarını bunlar bilmiyor mu ? 

  • Beşinci olarak , Gene dersler le alakalı.Mühendislik teki arkadaşlar biz matematik te türevle integralle boğuşuyoruz.Bu konuda haklılar onlar bizlerden daha ayrıntılı bir şekilde sayısal içerikli dersler görüyolar.Ama eminim ki bu bölümde okuyan bir çok arkadaşın ağzından çıkmıştır şu kelimeler : Biz bunları niye görüyoruz bunlar bizim ne işimize yarayacak? 
Bu yazı böyle devam eder gider . Bunu sizlerde çok iyi biliyorsunuz.

Sonuç olarak eleştirenlere sesleniyorum , ne için korkuyorsunuz? Sen zaten mühendislik eğitimi alıp iyi bir seviyeye gelmişsen bu durumu hiç takmaman lazım.Mesele mühendis olmakta mı yoksa rekabetin artması mı ?. Yok sa Korkman mı ?

İş hayatın da görüşmek üzere sevgili mühendis arkadaşlarım :)




Bir önceki yazımda Flash diskin dolu ama boş görünmesi  sorununun nasıl çözüleceği hakkında bilgiler verilmektedir.    

author

Yazar : Uğur Türkoğlu

Uğur Türkoğlu'nun Blogger ,blogger eklentileri,blogger dersleri,seo teknikleri,sosyal medya,blogger temaları,blogger seo ayarları,kişisel yazıları üzerine kişisel blog...

Yazılarıma e-mail ile abone ol!


30 yorum:

  1. Bunlar bizim ne işimize yarayacak ibaresini kullanan adama zaten muhendis degildir. Bende muhendisim ve bu yasayı destekliyorum. Sadwcw işsiz kalacagını dusunen patlak muhendisler bu yasaya karsı o kadar.
    Doğanın kanunu; İyi olan kazanır. Güçsüz olan elenir.

    YanıtlaSil
  2. Doganin kanunundan ziyade kendine guvenemeyenlerin sorunu bu

    YanıtlaSil
  3. Teknik öğretmenlerin bugün gerçek mesleklerini yapamamasının nedeni zamanında öğretmen olarak atanan mühendisler değil mi. İşte sana adalet.

    YanıtlaSil
  4. Sorun korku değil anlamıyorsunuz. Sorun kadrolar zaten sıkıntılı, az sayıda, devlette her sene 100 150 kişi anca atanıyor. Siz hala korku diyin her biriniz anlaşmış şekilde. Ucuz iş gücü yaratacaksınız. Haberiniz olsun.

    YanıtlaSil
  5. Kadroların sıkıntılı olduğunun bizler de farkındayız , zaten verilecek olan mühendislik tamamlama hakkını alacak olan teknik öğretmenlerin çoğu da özel sektör için buna ihtiyaç duyuyor.

    YanıtlaSil
  6. Ben mühendislik fakültesi mezunu olup 1000tl ye çalışan makine mühendisi tanıyorum. Sanki şimdi işverenler size servet ödüyormuş gibi piyasayı düşereceksiniz falan gibi saçma ifadeler kullanmayın

    YanıtlaSil
  7. Önce gidip ÖSS'ye bir mühendislik fakültesini kazanın, hak edin hak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağzından bal damlıyor

      Sil
    2. Bilmiyorum ne damlıyor

      Sil
    3. oss ye giripte 2 yıllık kazanıp dgs ile mühendis olanlara neden lafınız olmaz? idrak meselesi mi?

      Sil
    4. arkadaşım DGS ile mühendis olmuyorlar mühendis adayı oluyorlar 2 yıl daha bizlerle öğrenim görüp (yılda bizden daha fazla ders kredisi alarak) mühendis oluyorlar. DGSlilere saygılar DGS zor bir sınav

      Sil
  8. Hala ÖSS ile yorum yapabiliyorsan mühendislik fakültesini bitirmişsin neye yarar !

    YanıtlaSil
  9. sayın kravatlı mevcut mühendisler, ne kadar uğraşsanda engelleyemeyeceksin. korkunun ecele faydası yok. esas mühendisliği sen bundan sonra gör.adam torna tezgahı görmemiş mak müh olmuş. bak biz o tornalarda cnc lerde plc lerde neler yapacağız. sayemizde ekonomi değişecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın ekonomi değişecek sizin yüzünüzden patronların eline koz geçicek ucuz iş gücü oluşacak kendinize bu kadar güveniyosanız adam gibi gidip mühendislik bitirin de gelin

      Sil
    2. Ben meslek lisesi mezunu bi muhendisim. Yanlis dusunuyosun arkadasim torna tezgahi gorup gormemek pek bise degistirmiyo, bin yilin icadi degil bahsettigin makinalar cogu muhendis cozer. Emin ol tornayi cnc yi cozmek muhendislik problemlerini cozmekten kolaydir. Iki turlusuylede karsilasmis biri olarak konusuyorum. Isterswn otomat tezgahlardan, extruzyon makinalarindan, presten, rovelverden, frezedende konusabilirim

      Sil
    3. demek ben deli gibi çalıştım meslek lisesinden müh oldum. ben enayi miyim diyorsun?

      Sil
    4. Çok merak ettim, kaç yılında müh. fakültesini kazandınız ve hangi üniversite okudunuz?

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Size en cok hak verecek kisi biz meslek liselerinden gelipte muhendis olan kisiler. Bende onlardan biriyim. Ama teknik ogretmenlerin muhendis olmasini kabul edemem. Ben nasil meslek lisesinden cikip muhendis olduysam. Digerleride olabilirdi. Muhendislik dersleriyle teknik egitim derslerinin ayni seviyede olduguna inaniyor musunuz gercekten? Onca zorluktan sonra muhendislerin ise basladigi fiyatlari biliyor musunuz? Bu ulkede kac tane issiz muhendis var biliyor musunuz? Meslek lisesindeyken makine elemanlari dersimiz vardi meslek yuksek okulunda da ayni dersi aldik. Muhendislikte de ayni isimli ama baska bir seyle karsilasmistim. O zaman anladim farki. Kiyaslanacak tek bir sey bile yok malesef. 2 tarafi da goren biri olarak ve lisede ki arkadaslarimin teknik egitim fakultelerinde okudugunu da ekleyerek sunu diyebilirim ki, benim icin hemsirelerin doktor olmasi kadar tef mezunlarininda muhendis olmasi sacma. Muhendislige gecince is bakimindan sizlerde farkediceksiniz adindan baska bise yok sartlar ayni. Saygilarimla

    YanıtlaSil
  12. Bu arada kendine guvenen arkadaslarin muhendislik unvani ihtiyaci neden onu anlamadim. Ne degisiyor ki! Sadece isveren gozunde degisiyor. Ben muhendis unvanim olmasaydi da ayni isi ayni swkilde yapardim. Problemleri diploma cozmuyor sonucta. Muhendisim diye gittiginizde pateon size bin tl maas onersinde gorun. Gerci bu gun bu issizlikke binse yarin sizlerde geldiginizde asgari ucrete duser

    YanıtlaSil
  13. Oncelikle sunu beklirtm isterim bugun verilecwk maas bin tl siz geldikten sonra asgari ucrete duset demek yanlis bi tabir karsinizdakini asagilayici bir ifadeye de donusuyo. Mesele bilgi aslinda . Adamin birinin arabasi bozulmus arabasina bakmis etmis hic bi se yapamamis tamirciyi cagirmislar.tamirci gelmis bakmis 13-14 anahtarini cikarip bi tane vidayi sıkmis araba calismis. Adam borcumuz ne kadar diye sormus tamirci bi kagida yazmis vermis adama . Adam almis kagidi eline bakms 500 dolar yaziyo . Bu ne demis bi tane vida sıktin bu kadar para verilirmi demis. Tamirci kagidin devamini d oku demis . Kagidin devaminda vida sikma bedeli 1 dolar hangi vidanin sikilacagino bilmek 499 dolar. Yani BİLGİ . Satacaginiz sey bilgi. Bilgisi olan insana bu hakki neden cok goruyosunuz?

    YanıtlaSil
  14. Birilerini assalamak haddime dusmez. Ben kalabaliklasmaktan bahsetmeye calsitim yanlis tabir kullandiysam affola. Dedigimin arkasindayim. Issiz muhendisleri cogaltmaktansa teknik egitim fakultelerine yonelik alanlar acilabilirdi. Su anki durum yikici cozum. En yapici cozum is alani uretmek. Mesela is guvenligi uzmani sadece teknik egitimden ciksin yada muayene kontrol montaj vs. Muhendisler bu isi uslenemesin. Bu durumda teknik egitimin is sahasi genisler sorun yapici olarak cozulurdu. Ama simdi durum degisik dusun kendini sirketine ispatladin bes yildir calisiyorsun geceni gunduzune kattin herseyi ogrendin. Yarin gittin uc yikdir ertelenen yillik zammini isitiyorsun adam diyorki sana bana bi hafta ver dusunucem. O bir hafta bir ilan aciyor bakiyorki yaklasik yuz tane basvuru. Diyorki sen git baskasi zaten evire cevire gecte olsa gucte olsa yapar. Bu anlattigim hikaye degil gercekten yasanmis olay. Kendinizi sirkete ispatlarken en cok yoruluyorsunuz. Isten kacmadiginizi sorun cozucu sorunlarin ustune giden biri oldugunu ispatlarken yipraniyorsunuz. Bunu kac sirket icin yapabilirsinizki. Arkanizda bir issiz meslektas grubu olduktan sonra herseyi ister istemez icinize aticaksiniz.. umarim tasari bu yikici halinden yapici bi hake donusur.

    Saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut bey çok güzel anlatmışsınız.Siz işin içersinde olan birisiniz.Meslek lisesisnden gelmişsinizi zorlukları aşmışsınız ve yanlış mühendis olmuşsunuz.Başarınızı takdir ediyorum.Zira her kişi bunu yapamamakta.Yorumunuzda da bahsetmişsiniz iş sahası iş alanlar vs.Örnek veriyorum : örneğin teknik eğitim mezunlarının iş sağlığı ve güvenliği sertifikası alma imkanı var.bu sadece teknik eğitim mezunları için değil keza mühendislikte öle.Bakıyosunuz kariyer.net vs iş arama sitelerine iş güvenliği uzmanı iş ilanlarına onlar bile genellikle çoğu mühendislik fakültesi mezunu olucak diyor kriterlerinde.Hal böyleyken teknik eğitim fakülteleri mezunları napsın ? siz söyleyin ? Meslek lisesi memeleket meselesi derlerdi önceden , Şu an durum teknik eğitim için aynı olmuş durumda. Tamam iş sahası güzel hoş ama Bunca teknik eğitim mezunu arkadaş napsın . En kolayından bahsettim bir iş güvenliği umanlığı alımında dahi diplomadaki Mühendislik unvanına bakıyolar.Kendini geliştirmiş belli bir seviyeye gelmiş insanın (Bilgisayar vs yazılım manasında)zaten böle bir düşüncesi olmaz bile.Her iki taradında haklı olduğu durumlar var.Ama tutupta bir hemşirelikle doktorlukla mukayese edilemeyecek bir örnek tef ve mühendislik olayı. Ben bu yazıyı yazarken ki niyetimde sosyal medya da bazı kişiler bu mühendislik tamamlamaya o kadar karşıydılarki alaycı bir tavırla dalga geçmeler vs. Çoğundan bahsetmiyorum bile.Ama ortada bir çok mezun var ve bunu kişiler okuyanlar yaratmadı.Ben üniversiteye tef bölümüne başladığım zamanlarda biemezdimki tef'in kapanacağını.En basitinden bir ÖYP programına dahi başvuramıyorum.Akademisyen ideali olan bir insan bu idealini gerçekleştiremiyo.Çünkü ortalıkta böyle bir fakülte yok artık.Bu idealinin gerçekleştirmek istiyorsa tekraradan bir bölüm okumak zorunda kalıyo.En azından bu hak verildiği zaman alıcağı bu fark dersleri ile gene bu ideali devam ettirilebilecek en basitinden.Zaten şu anda bu mühendislik tamamlama programı bir karadüzen şeklinde ilerlemekte . Ne olucağı ne biteceği hiç belli değil. Ben sadece bu konuya bu kadar keskin ve katı yaklaşılmasını anlayamıyorum . Saygılarımla

      Sil
  15. Yaziniz gayet aciklayici. Fakat anlamadigim tek sey "yanlis muhendis olmussunuz" mazur gorun eger algida sorun yasiyorsam. Dikkati tam cekememisim sanirim. Orada "SADECE" tef mezunlarinin calisabilecegi alanlar uretilsin. Muhendisler bu alanlarda gorev alamasin yazmistim. Ornek olarak is guv. Uz. Verdim. Bu alanlar genisletilebilir. Ortada yapici bi cozum yok. Bu habere reel olarak sadece patronlar sevinir.. bu is ne tef mezunlarinin nede muh mezunlarinin lehine. Is sahasi isteyelim is. Bosverin unvani unvanin olmasi toplumda sadece dalga konusu. Muhendis oldun bu kadar maasla mi basladin bosa okumussun vs daha cok gebe kalcaz bu laflara.. isterseniz calistigim sirketin sekreteriyle sizi konusturiyim. Ayni anda teknisyen ve muh ilani actiginda teknisyen ve muhendis basvurulari arasinda ucuk bi fark oldugunu soyliycektir. Evet sasirtici bende inanmamistim mail kutusunu acinca sok olmustum. Seckin universtlerden bile birden fazla basvuru vardi. Firmada oyle duyulmus adi sani olan bi firma degildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum sizi tabikide.Dediğim süreç te herkes haklı.Ama hedefleri olan insanların hedeflerini gerçekleştirmeleri için bunun uygulanması lazım.Çünkü başka türlü bir seçenek kalmıyor hedefleri olan insanlar için.(örnek vermiştim akademisyenlik olayı)

      Sil
    2. Benim mantigima bir turlu yatmadi fikirlerinize saygi duyuyorum. Ama akademisyenlik vs her neyse yasa cikarilsaydi bunlar icin. Muhendislik fakultelerini yok etmenin anlami yoktu. Bu kanun ciktiktan sonra kim ugrasirki muhendisligi kazanmayla o derslerle cebellesmeyle. Soyle dusunursek belki anlasilmasi daha kolay olur atiyorum iki yillik meslek yuksek okullarina ogretmenlik hakki taninsa okadar meslektasiniz bostayken bunu kabul eder miydiniz!
      Herkesin hakkinda hayirlisi olsun. Saygilar

      Sil
  16. Umut bey kim ugrasirki muhendislik.fakultesini kazanmayla demissiniz. Ama teknik egitim fakulyrsi zaten kapandi ve bu yapilacak muhendislik tamalama sinavi en fazla uc yil yapilabilir cunku artik mezun yok.iki yilliklara ogretmenlik hakki demissiniz ama sapla.samani karistirmamal lazim mevcut durumda muhendislik fakultrsi gibi fen edebiyat fakultesi gibi fakultelerden mezun olanlara formasyon taninarak ogretmen olabilmekteler zaten. Konu cok derin egitim sistemine kadar inmektw ve egitim sistemindeki bozuklugu carpikligi hepimiz biliyoruz.ve zaten surec tam olarak belli degil.henuz dedigim gibi bir karaduzense ilerlemekte.bu sorun yani muhendislik sorunu sadece tef e ozel.bir durum degil teknoloji fakulteleride mevcut ve onlarin da ne ilacagi belli degil su durumda.

    YanıtlaSil
  17. beyler o kadar attınız tuttunuz şöyle kolay sınav olacak böyle rahat olacak diye bir de sorulan sınav sorularına bir bakın bakalım ne kadar kolaymış gazi teknik eğitim mezunuyum staj yaparken sakarya son sınıf makina mühendislerine kumpas tutup okumayı öğrettim gerekirse yine öğretirim eğer öğretme imkanı verilirse... bence de verilen bu hak aslında mühendis olmuş adamların hakkını gaspa girer haklısınız ama biz ne yapalım ben çalıştığım firmada dizayn mühendisi olarak görev yapıyorum ama herkes bu kadar şanslı değil işçi olarak çalışan da var tekniker olarak çalışan da... SONUÇ DEVLET BANA BİR HAK VERİRSE BEN KULLANIRIM ARKADAŞ ZAMANINDA HAKKIMI ALDIKLARINDA KULLANAMADIĞIM GİBİ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verilen hakki kullanmak kisiye kalmis bi sey . Muhendisler bir konuda hakli tutupta yapi ogretmenligine insaat muhendisligi telekominikasyon ogretmenligibide elektronik haberlese muhendisligi vermek sacma. Ama sizinde dediginiz gibi zamaninda nasil hakkimiz alindiysa sumdi alinmiyacak. Her donemde savrulacak olan bizler olmamaliyiz

      Sil
  18. değeri 550.000 EURO olan bir makine tasarımı yaptım ve temmuz başında devreye alındı. Daha önce yaptığım makine ve kalıpları söylemiyorum bile. Ancak tasarımından montajına tüm safhalarında bulunduğum proje de benim adım geçmiyor. Neden dediğim zaman sen mühendis değilsin diyorlar ve kestirip atıyorlar. O zaman yapabiliyorsa mühendis dediğiniz adamlar gelip yapsın dediğimde nedense bana mühendis değilsin diyen kişilerin hep işi çıkıyor ya da cevapları şu an çok yoğunum daha sonra konuşalım oluyor.

    YanıtlaSil

İyi bir Blog nasıl oluşturulur ? Blog oluşturmak için gerekli tüm bilgiler nelerdir?

Google

Uğur Türkoğlu | Kişisel Blog

Blogger - SEO - Blogger Eklentileri - Güncel Blog - Kişisel Blog

Uğur Türkoğlu'ndan Teknoloji,SEO,Blogger,Blogger eklentileri,Sosyal Medya,Eleştiri vb üzerine bir blog Yandex.Metrica DMCA.com